Omgaan met grensoverschrijdend gedrag in zwembaden en sporthallen

Wat doe je als schoonmaakster wanneer een koppel seksuele betrekkingen heeft in een omkleedhokje? Wat als een vrouw bij de redders komt melden dat jongeren in haar billen knepen in de glijbaan? Hoe omgaan met bezoekers die een medewerker de huid vol schelden? Wat als er iemand fotoโ€™s neemt van jongeren die zich aan het omkleden zijn?

In een zwembad- of sporthalcontext worden medewerkers soms geconfronteerd met grensoverschrijdend gedrag, zowel tussen bezoekers onderling als gericht naar henzelf of door medewerkers. Via de Sport met Grenzen-vorming met een focus op situaties in een zwembad en sporthal gaan we dieper in op hoe je de ernst van zulke situaties kan inschatten via het vlaggensysteem en op welke manier je best reageert in deze situaties.

De doelstellingen van deze vorming zijn:

  • Het leren inschatten van de ernst van grensoverschrijdend gedrag
  • Weten hoe je gepast kan reageren op grensoverschrijdend gedrag
  • Ervaringen uitwisselen met collegaโ€™s over situaties van grensoverschrijdend gedrag

Doelgroep(en) voor deze opleiding:

  • Sporthalmedewerkers
  • Zwembadmedewerkers